МОН надало методичні рекомендації для розроблення модельних навчальних програм для спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку.

Такий лист опублікований на сайті ІМЗО. Він адресований потенційним авторам та укладачам ... Читати далі »

Категорія: для учасників педагогічного процесу | Переглядів: 215 | Додав: irc-slavutich | Дата: 11.Січ.2022 | Коментарі (0)

Диференціація – це гнучкий спосіб коригувати методи навчання з урахуванням освітніх потреб, компетентностей та можливостей кожної дитини.

Традиційний шкільний підхід базується на тому, що весь клас отримує одне завдання. Натомість диференціація означає, що вчитель бере до уваги особливості кожного учня. Інструменти навчання й оцінювання мають бути справедливими та гнучкими, а також залучати до навчання всіх без винятку учнів. ... Читати далі »

Переглядів: 245 | Додав: irc-slavutich | Дата: 11.Лис.2021 | Коментарі (0)

   Мовлення людини – досить складний процес. Щоб оволодіти правильним мовленням, дитина має сприймати звернене до неї мовлення, вміти керувати органами артикуляції, контролювати власне мовлення та мовлення оточуючих людей. Ще в 20-х роках минулого сторіччя було висунуто гіпотезу про зв’язок мовлення з рухами руки. Пізніше було доведено, що дрібні рухи пальців рук стимулюють розвиток центральної нервової системи і таким чином прискорюють розвиток мовлення. Активне тренування дрібної моторики покращує не тільки рухові можливості, а й розвиває мовленнєві та психічну навички.

... Читати далі »

Категорія: для учасників педагогічного процесу | Переглядів: 360 | Додав: irc-slavutich | Дата: 07.Лис.2021 | Коментарі (0)

Важливий чинник успішності інклюзивного навчання – розуміння педагогами глибинних потреб дітей з особливими освітніми потребами. Тоді вони зможуть забезпечити їм такі умови навчання, за яких дитина почуватиметься комфортно, а її навчання буде більш ефективним.

Про це розповіла виконавча директорка Української асоціації поведінкових аналітиків, вчителька-логопединя й асистентка вчителя столичної школи №58 Ольга Малікова під час семінару “Підтримка учнів з ООП в інклюзивному навчанні: адаптації та модифікації” від ГО “Смарт освіта”.

Головне з першої частини семінару – про адаптації – ... Читати далі »

Категорія: для учасників педагогічного процесу | Переглядів: 412 | Додав: irc-slavutich | Дата: 06.Вер.2021 | Коментарі (0)

“Нова українська школа” вже писала, що для дітей з особливими освітніми потребами важливо забезпечити комфортне, насамперед психологічно, середовище для навчання. Цьому сприяють адаптації та модифікації навчального простору, матеріалів та індивідуалізація підходів на основі визначення потреб конкретної дитини.

Виконавча директорка Української асоціації поведінкових аналітиків, вчителька-логопединя й асистентка вчителя столичної школи №58 Ольга Малікова продовжила розповідь про методики адаптації та модифікації в другій частині семінару “Підтрим ... Читати далі »

Категорія: для учасників педагогічного процесу | Переглядів: 811 | Додав: irc-slavutich | Дата: 06.Вер.2021 | Коментарі (0)

Міністерство освіти і науки винесло на громадське обговорення порядок забезпечення допоміжними засобами для навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах та установах освіти.

Документ опублікували на сайті МОН.

Допоміжні засоби для навчання осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних (спеціальних) групах/класах, зазначаються у індивідуальній програмі розвитку, ... Читати далі »

Категорія: для учасників педагогічного процесу | Переглядів: 254 | Додав: irc-slavutich | Дата: 06.Вер.2021 | Коментарі (0)

Завдяки використанню принципів універсального дизайну, бар’єри, які є в навчальному процесі в школі можуть бути зведені до мінімуму. УД робить навчальний процес доступним для всіх, допомагає учням покращувати свої знання, розкривати здібності, різноманітність стає нормою, а не чимось особливим, зменшується професійне вигорання вчителів, школа стає відкритою для всіх і кожного.

Пам’ятаємо, що УД – не стандарт, не “закон”, не панацея для розв’язання проблем у навчальному процесі, це концепція, яка допомагає врахувати потреби всіх учасників освітнього процесу: учнів, вчителів, фахівців, батьків і навіть громади.

Для впровадження УД у школі необхідно:

Сприйняти< ... Читати далі »

Категорія: для учасників педагогічного процесу | Переглядів: 308 | Додав: irc-slavutich | Дата: 06.Вер.2021 | Коментарі (0)

Концепція універсального дизайну виникла в 1970-х роках у галузі архітектури й була спрямована на врахування різноманіття людей із приділенням особливої уваги залученню й рівності.

Американський архітектор Рон Мейс, який мав фізичні порушення, першим використав термін “універсальний дизайн” та разом із групою архітекторів, дизайнерів, інженерів розробив сім його принципів, які нині застосовують у різних сферах: освіта, архітектура, медицина, спорт, дозвілля, транспорт, послуги, інформаційні технології тощо.

Універсальний дизайн – це дизайн, який можуть використовувати всі люди максимально можливою мірою без необхідності адаптації або спеціального дизайну (Рой Мейс, 1985 рік).

... Читати далі »
Категорія: для учасників педагогічного процесу | Переглядів: 283 | Додав: irc-slavutich | Дата: 06.Вер.2021 | Коментарі (0)

Публікуємо конспект трансляції про роботу з дітьми з аутизмом і корекцію поведінкових проблем. Спікерка – Ольга Малікова, виконавча директорка Української асоціації поведінкових аналітиків, асистентка вчителя в київській школі №58.

Другу частину матеріалу читайте тут

Читайте в статті про:

  • прийоми роботи з дітьми з аутизмом;
  • як налагодити їхню комунікацію з іншими дітьми; ... Читати далі »
Категорія: для учасників педагогічного процесу | Переглядів: 238 | Додав: irc-slavutich | Дата: 06.Вер.2021 | Коментарі (0)

Міністерство освіти і науки дало рекомендації, як школам організовувати різні форми здобуття освіти.

Про це йдеться в листі №1/9-525 від 20 серпня, опублікованому на сайті МОН.

У відомстві зауважують, що, відповідно до статті 9 закону “Про освіту”, середня освіта може бути організована за такими формами:

  • інституційна (очна (денна, вечірня), заочна, дистанційна, мережева);
  • індивідуальна (екстернатна, сімейна (домашня), педагогічний патронаж).

У міністерстві дають перелік нормативно-правових актів, які регулюють кожну з фор ... Читати далі »

Категорія: для учасників педагогічного процесу | Переглядів: 297 | Додав: irc-slavutich | Дата: 06.Вер.2021 | Коментарі (0)

« 1 2 3 4 5 6 ... 18 19 »