“Нова українська школа” вже писала, що для дітей з особливими освітніми потребами важливо забезпечити комфортне, насамперед психологічно, середовище для навчання. Цьому сприяють адаптації та модифікації навчального простору, матеріалів та індивідуалізація підходів на основі визначення потреб конкретної дитини.

Виконавча директорка Української асоціації поведінкових аналітиків, вчителька-логопединя й асистентка вчителя столичної школи №58 Ольга Малікова продовжила розповідь про методики адаптації та модифікації в другій частині семінару “Підтрим ... Читати далі »

Категорія: для учасників педагогічного процесу | Переглядів: 818 | Додав: irc-slavutich | Дата: 06.Вер.2021 | Коментарі (0)

Міністерство освіти і науки винесло на громадське обговорення порядок забезпечення допоміжними засобами для навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах та установах освіти.

Документ опублікували на сайті МОН.

Допоміжні засоби для навчання осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних (спеціальних) групах/класах, зазначаються у індивідуальній програмі розвитку, ... Читати далі »

Категорія: для учасників педагогічного процесу | Переглядів: 256 | Додав: irc-slavutich | Дата: 06.Вер.2021 | Коментарі (0)

Завдяки використанню принципів універсального дизайну, бар’єри, які є в навчальному процесі в школі можуть бути зведені до мінімуму. УД робить навчальний процес доступним для всіх, допомагає учням покращувати свої знання, розкривати здібності, різноманітність стає нормою, а не чимось особливим, зменшується професійне вигорання вчителів, школа стає відкритою для всіх і кожного.

Пам’ятаємо, що УД – не стандарт, не “закон”, не панацея для розв’язання проблем у навчальному процесі, це концепція, яка допомагає врахувати потреби всіх учасників освітнього процесу: учнів, вчителів, фахівців, батьків і навіть громади.

Для впровадження УД у школі необхідно:

Сприйняти< ... Читати далі »

Категорія: для учасників педагогічного процесу | Переглядів: 311 | Додав: irc-slavutich | Дата: 06.Вер.2021 | Коментарі (0)

Концепція універсального дизайну виникла в 1970-х роках у галузі архітектури й була спрямована на врахування різноманіття людей із приділенням особливої уваги залученню й рівності.

Американський архітектор Рон Мейс, який мав фізичні порушення, першим використав термін “універсальний дизайн” та разом із групою архітекторів, дизайнерів, інженерів розробив сім його принципів, які нині застосовують у різних сферах: освіта, архітектура, медицина, спорт, дозвілля, транспорт, послуги, інформаційні технології тощо.

Універсальний дизайн – це дизайн, який можуть використовувати всі люди максимально можливою мірою без необхідності адаптації або спеціального дизайну (Рой Мейс, 1985 рік).

... Читати далі »
Категорія: для учасників педагогічного процесу | Переглядів: 285 | Додав: irc-slavutich | Дата: 06.Вер.2021 | Коментарі (0)

Публікуємо конспект трансляції про роботу з дітьми з аутизмом і корекцію поведінкових проблем. Спікерка – Ольга Малікова, виконавча директорка Української асоціації поведінкових аналітиків, асистентка вчителя в київській школі №58.

Другу частину матеріалу читайте тут

Читайте в статті про:

  • прийоми роботи з дітьми з аутизмом;
  • як налагодити їхню комунікацію з іншими дітьми; ... Читати далі »
Категорія: для учасників педагогічного процесу | Переглядів: 241 | Додав: irc-slavutich | Дата: 06.Вер.2021 | Коментарі (0)

Міністерство освіти і науки дало рекомендації, як школам організовувати різні форми здобуття освіти.

Про це йдеться в листі №1/9-525 від 20 серпня, опублікованому на сайті МОН.

У відомстві зауважують, що, відповідно до статті 9 закону “Про освіту”, середня освіта може бути організована за такими формами:

  • інституційна (очна (денна, вечірня), заочна, дистанційна, мережева);
  • індивідуальна (екстернатна, сімейна (домашня), педагогічний патронаж).

У міністерстві дають перелік нормативно-правових актів, які регулюють кожну з фор ... Читати далі »

Категорія: для учасників педагогічного процесу | Переглядів: 300 | Додав: irc-slavutich | Дата: 06.Вер.2021 | Коментарі (0)

Міністерство освіти і науки України розробило методичні рекомендації щодо функцій та обов'язків асистента вчителя та асистента учня (дитини), які виконують різні функції та мають різні обов’язки. Рекомендації оприлюднено на сайті МОН.  

На підставі заяви батьків дитини з ООП у школі в обов’язковому порядку утворюються  інклюзивні класи, в яких разом з іншими учнями навчаються одна, дві або три дитини з ООП. Для роботи в такому класі в штат школи вводиться асистент вчителя.  

Асис ... Читати далі »

Категорія: для учасників педагогічного процесу | Переглядів: 263 | Додав: irc-slavutich | Дата: 22.Жов.2020 | Коментарі (0)

Індивідуальне навчання – одна з форм, за якою можна отримувати загальну середню освіту. У цьому матеріалі спеціалісти МОН відповідають на найпоширеніші запитання батьків про те, як саме організувати таке навчання для дитини, які це дає можливості та на що мають право батьки та діти.

Екстернат і освіта вдома – це індивідуальна форма? ... Читати далі »

Категорія: для учасників педагогічного процесу | Переглядів: 332 | Додав: irc-slavutich | Дата: 22.Жов.2020 | Коментарі (0)

« 1 2 3 4 5 6 »