Давайте поміркуємо, чи стикаються дітлахи, якими ми опікуємося, зі стресами, як часто і якими саме? А ще цікаво, у чиєму житті стресів більше – дитячому чи таки дорослому? Цікаво, що коли я запитую про це батьків, а подекуди і вчителів, то найчастіше чую у відповідь те, що життя дорослої людини містить набагато більше стресів, зокрема через відповідальність, яку вона тягне на своїх плечах і якої зовсім не відчувають та знати не хочуть малі та великі неслухи.
Насправді ж, якщо розу
...
Читати далі »
|
"Погана поведінка" – це термін, який означає поведінку дитини, що вважається дорослими неправильною або потенційно шкідливою для дитини. Діти поводяться так за різних причин, які залежать від віку дитини, рівня її розвитку, а також ситуації, у якій знаходиться дитина.
Дослідник Джон Емен виокремлює чотири основні причини «поганої» поведінки дітей, а саме:
1. Діти шукають уваги;
2. Діти зміцнюють вплив;
3. Діти захоплені, відчувають азарт у чомусь;
4. Діти прагнуть реваншу.
Пропонуємо вам інфографіку, на якій зображено рекомендовані реагування на кожну з чотирьох причин “поганої поведінки”.
Ці чотири причини "поганої поведінки" мають місце, коли небажана
...
Читати далі »
|
Емоційний інтелект ‑ це здатність точно сприймати емоції, оцінювати та виражати їх, застосовувати знання емоційної сфері людини, уміння регулювати емоції з метою подальшого емоційного й інтелектуального зростання.
Дошкільний вік ‑ це період інтенсивного емоційного розвитку дитини, період формування її вищих емоцій. У цей час відбувається збагачення та насичення різноманітністю емоційного життя, що пов'язано із процесом наростаючого статевого дозрівання та чуттєвим упливом навколишнього середовища.
У дітей дошкільного віку добре розвинені такі емоції, як заздрість, гнів, страх, переляк,
...
Читати далі »
|
Інструкція зі створення карти емпатії.
Уже в наступному навчальному році деякі шкільні класи стануть інклюзивними – навчатися до них прийдуть діти з особливими освітніми потребами. Сперечатися про доцільність цього рішення Міністерства освіти і науки можна довго, але куди важливіше підготуватися до зустрічі з дитиною та допомогти їй адаптуватися у новому середовищі.
Але як це зробити? Ми вже говорили про те, як підготуватися до роботи в інклюзивному класі, але інколи це не просто. Адже якщо поведінку та потреби звичайних дітей вчитель хоча б приблизно розуміє, то у випадку з учнями з особливими потребами все не так просто. Проте існує цікав
...
Читати далі »
|
Як тактовно та доступно пояснити дитині існування відмінностей між людьми та навчити її толерантності?
В умовах активного впровадження інклюзивної освіти в Україні дуже важливо вчасно і правильно ознайомити суспільство з темою інвалідності, яка є досить широкою і включає в себе безліч аспектів – як соціальних, так і культурних. На сьогодні майже в кожному українському освітньому закладі навчається дитина з інвалідністю. Колективне та індивідуальне ставлення до неї залежить від коректної поведінки вчителя і учнів, які, своєю чергою, переймають погляди власн
...
Читати далі »
|
Інклюзивна освіта – це система освітніх послуг, що ґрунтується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту, який передбачає навчання дитини з особливими освітніми потребами, зокрема дитини з особливостями психофізичного розвитку в умовах загальноосвітнього закладу. Інклюзивне навчання та виховання забезпечує доступ до освіти дітей з особливими потребами у навчальних закладах за рахунок застосування методів навчання, що враховують індивідуальні особливості таких дітей. Отримані знання і вміння дітей в соціумі допомагають дітям з особливими освітніми потребами цілковито адаптуватися в суспільстві, підготуватися до подолання неминучих життєвих труднощів, а, отже, реалізуватися в повній мірі як рівноправні і повно
...
Читати далі »
|
Пропонуємо до перегляду фрагмент заняття:
В комунальній установі "Інклюзивно-ресурсний центр" Славутицької міської ради Київської області займаються дітки з різними особливостями розвитку: з порушеннями мовлення, з порушеннями слуху, з інтелектуальною недостатністю, з розладами аутистичного спектру, тощо.
...
Читати далі »
|
Handgum (хендгам) - це не тільки забавна іграшка, але і дуже корисний предмет:
- сприяє розвитку дрібної моторики пальців рук, розвитку мови і почерку, знімає агресію і роздратування, розвиває творче мислення, зміцнює кистьові м'язи рук, створює позитивно емоційний фон і є чудовим антистресором.
- вправи з участю рук і пальців гармонізують тіло і розум, позитивно впливають на діяльність мозку і знімають втому. Масажуючи певні точки, можна впливати на внутрішні органи, які з цими точками пов'язані.
- жуйки для рук пастельних тонів гармонізують, дарують натхнення і спокій, а яскравих кольорів заряджають позитивними емоціями.
 
...
Читати далі »
|
В пріоритеті більшості сучасних батьків – всебічний розвиток їх дітей. При цьому частіше за все фокус зміщується на інтелектуальний розвиток. Насправді всебічно розвинений інтелект не можливий без творчого розвитку. Один із найважливіших навиків на сьогодні є креативність. І це стосується будь-якої діяльності.
Творчий розвиток дитини має дуже важливе значення. Малювання піском – є однією із форм роботи арт-терапії. Існує безліч незвичних способів і технік малювання, але саме малювання піском зачаровує і дарує атмосферу дивовижного. Пісок – матеріал, який притягує до себе. Його сипучість привертає увагу як дітей, так і дорослих.
На заняттях з пісочної анімації розвивається дрібна моторика рук, творча уява, координація. Відбувається розвиток обох півкуль мозку: як правого — яке відповідає за творч
...
Читати далі »
|
|