8:38 PM Типи та відповідні особливості сприйняття в дітей |
Наш мозок інтерпретує навколишню дійсність і отримує з неї корисну інформацію. У кожного з нас є оптимальний спосіб сприйняття інформації. Якщо ми зрозуміємо, як сприймає інформацію наша дитина, це допоможе нам розвинути її здібності до навчання. Як показують результати досліджень, 20-30% людей запам'ятовують інформацію за допомогою слуху, 40% - за допомогою зору, а решта найкраще запам'ятовують, коли записують почуте або застосовують отримані знання на практиці. Типи сприйняття Є три типи сприйняття - візуальний, аудіальний і кінестетичний (тактильний). Організовані діти, які люблять читати й помічають деталі, належать до візуального типу. Діти, у яких добре розвинені навички мовлення, є схильність до вивчення іноземних мов і музичні таланти, належать до аудіального типу. Діти, які люблять розігрувати сценки та працювати фізично, використовують мову тіла, пояснюючи щось, люблять писати, належать до кінестетичного типу. Спостерігаючи за дитиною, можна визначити її тип сприйняття - це допоможе батькам і вчителям максимально активізувати різні ділянки мозку дитини в процесі її навчання. Діти з візуальним сприйняттям Діти з візуальним типом сприйняття люблять бачити загальну картину того, що відбувається. Їм необхідно, щоб інформація була подана привабливо. У них добре розвинені навички візуалізації. З такими дітьми потрібно займатися веселими заняттями, які активізують їх навички мови й читання. Зв'язуйте ці заняття з навчанням дитини: розвивайте її словниковий запас і вимову слів, щоб підвищити успішність у школі.
Діти з аудіальним сприйняттям Діти-аудіали краще сприймають інформацію, коли їм детально пояснюють що-небудь. Згідно з дослідженнями, аудіали часто говорять самі з собою, люблять пояснювати щось іншим і ледве можуть зберігати мовчання тривалий час. Використовуйте в навчанні дітей-аудіалів їх прагнення розмовляти. Пропонуйте їм заняття, у яких задіяні навички мовлення та слухання.
Діти з кінестетичним сприйняттям Діти-кінестети не можуть усидіти на місці й постійно граються в рухливі ігри. Дітей з кінестетичним сприйняттям вважають складними учнями, тому що вони занадто активні. Але насправді для успішного навчання необхідно включити в цей процес рух. Використовуйте ігри в навчанні дитини-кінестета. Поєднуйте ігровий процес з навчальними модулями (у їх якості можуть бути нові слова або історичні дати). Під час гри дитина краще запам'ятає матеріал, а також отримає задоволення від самої гри.
Розуміння особливостей сприйняття дитини дає вам додаткові можливості знайти для неї оптимальний спосіб навчання, при цьому не піддаючи її фрустрації. Використовуйте заняття, які найбільш сприятливі для вашої дитини. Так ви допоможете їй краще вчитися та зміцните зв'язок із нею. |
|
Всього коментарів: 0 | |