11:05 AM
Що робити, якщо дитина не говорить

Що робити, якщо дитина не говорить

 Батьки та рідні з величезним нетерпінням чекають моменту, коли малюк почне говорити, ловлять перші склади і слова, діляться такими новинами, записують перші  кумедні фрази. Але це не у всіх родинах стається в один і той самий час. І рідні дуже хвилюються: може, з малюком щось не так? Може, йому треба допомога?

Батьки часто звертаються до педіатра з питаннями про те, що дитині вже рік (півтора, два), а вона не говорить чи говорить мало. І тут важливо розуміти, що це комплексна проблема. Розкажу, на що звертає увагу педіатр та коли порекомендує консультацію невролога або психолога чи логопеда. У деяких випадках може знадобитися психіатр.

1. Вік дитини

У рік дитина говорить приблизно 10 слів. Але це слова лепетного типу, звуконаслідування: "мама", "бі-бі" та інше. До 18–24 місяців з'являються фрази з двох слів: "мама, дай".

Проте це дуже умовні норми. І не варто лякатися, якщо слів у дитини 8, а не 10, і нервово підраховувати кожен звук: це вже слово чи ні? Дуже важливо оцінювати ситуацію комплексно.

2. Комунікація дитини загалом

  • Оскільки мовлення – частина комунікації, то у 12 місяців педіатр зверне увагу на те, як дитина спілкується.
  •  Як звертається з проханням, як привертає свою увагу до явищ чи предметів, на які вказує дорослий.
  •  Чи має вказівний жест.
  •  Чи є інші жести.
  •  Чи ділить емоцію з дорослим – привертає увагу дорослого до себе чи цікавого навколо і спостерігає за реакцією.
  • Чи наслідує дорослих, чи намагається копіювати.

3.  Розуміння звернення

  •  Чи розуміє малюк звернене мовлення. Наскільки він його розуміє.
  •  Чи може виконати прості інструкції.
  •  Чи відгукується на своє ім'я.
  • Чи відгукується на висловлювання дорослого (мімікою, жестом).

4.  Важливими питаннями буде, чи були соціальна посмішка, лепет до року

А також те, які ігри любить дитина, чи можна її  залучити до гри. Лікар запитає і про інші аспекти розвитку: коли та як формувалися інші навички.

Якщо на цьому етапі виникнуть питання, педіатр може спрямувати перевірити  слух та до профільного спеціаліста.

Резюме

Тобто перший спеціаліст, що має оцінити розвиток, у тому числі і мовленнєвий, – це педіатр. Він же прийме рішення, чи потрібна малюку допомога профільного спеціаліста. І якщо так, спрямує до нього.

Розповсюджені міфи про мовленнєвий розвиток дитини

  •  Чекати до 3 років, "поки розговориться"

Раннє втручання допомагає позбутися чи правильно супроводити у багатьох ситуаціях. Тож не зволікайте. Краще дати малюку допомогу і підтримку якомога раніше. Так, логопед – це не тільки той спеціаліст, що "ставить звуки".

  •  Думати, що то просто дитина погано вихована

Якщо є питання щодо уваги малюка, розуміння мови, спілкування з вами, поговоріть про це з педіатром. Негативна поведінка також може бути результатом того, що малюк не може висловити свої потреби.

  •  Вірити у ноотропи, логопедичний масаж та томатіс

Вони не працюють і не мають нічого спільного з доказовою допомогою малюку із затримкою мовленнєвого розвитку.

  •  І так, колеги, так, ми маємо вміти правильно оцінити комунікативну сферу розвитку дитини

А не лише дивитися на кількість слів. Вчасно скерувати дитину до спеціаліста – запорука успіху.

Резюме

Мовлення – це складний процес. І якщо щось іде не так, дуже важливо вчасно на це відреагувати. Тому будьте в контакті з вашим педіатром. А малюкам здоров'я

Категорія: Вчитель-логопед | Переглядів: 506 | Додав: irc-slavutich | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar