10:50 AM
10 стратегій для педагогів по навчанню дитини з аутизмом в інклюзивному класі

«Багато вчителів відчувають труднощі під час навчання учнів з розладами аутистичного спектра (РАС) в загальному класі.

Вони скаржаться на те, що можуть відчувати:

▪ підвищений стрес, страх та невпевненість, пов’язані з кожним навчальним днем;

▪ відчуття відсутності розуміння чи підтримки в шкільній системі щодо питань аутизму;

▪ виснаження, що призводить до вигорання.

Деякі дослідження свідчать про те, щоб по-справжньому пізнати учня з аутизмом, потрібно щонайменше шість місяців❗️

Для того, щоб навчання учня з РАС було успішним та продуктивним слід поєднати наступні стратегії:

▪ знання про аутизм та розуміння того, яким чином аутизм проявляється у вашого учня;

▪ щира зацікавленість, відкритість (open-mindedness) та повага з вашого боку до дитини з особливими потребами.

Отже, вам пропонуються для ознайомлення 10 ВАЖЛИВІШИХ СТРАТЕГІЙ по навчанню дитини з аутизмом в інклюзивному класі.

1. ЗНАННЯ

▪️Поповніть або оновіть свої знання про аутизм.

▪️Розуміння аутизму допоможе вам зрозуміти та підтримати свого учня з РАС.

▪️Наприклад, часто причиною певної поведінки є соціальна невпевненість або сенсорне перевантаження, або й те, й інше одночасно. При цьому, зменшення або усунення конкретних факторів є одним із способів допомоги вашому особливому учню і ви маєте оволодіти цією інформацією.

2. ПРОФІЛЬ УЧНЯ з АУТИЗМОМ

▪️Отримайте інформацію про свого учня з аутизмом.

▪️Запам’ятайте: «Якщо ви зустріли одного аутиста, ви зустріли одного аутиста».

▪️Слід відмітити, що спільнота аутистів є дуже неоднорідною групою, тому так важливо зрозуміти унікальний профіль саме вашого учня з РАС❗️

▪️Попросіть батьків і попередніх вчителів дати вам характеристику учня, в якій має бути відображена наступна інформація:

• сильні сторони особистості

• здібності

• інтереси

• мотивація

• довгострокові мрії / цілі

• навчальний профіль

• 3-5 видів труднощів, з якими може зіткнутися учень під час навчання, включаючи сенсорні труднощі

• рішення та стратегії, які йому допомагали в минулому.

3. ПОВАГА та РОЗУМІННЯ

▪️Намагайтесь відчути симпатію та повагу до вашого учня з РАС.

▪️Зрозумійте, що це достатньо важко бути аутистом в світі, повному людей, які такими не є❗️

Уявіть, що:

- аутистам щоденно набагато важче зрозуміти, як думають і як ставляться до них інші люди;

- їм не вдається легко знайти друзів або підтримку;

- їх бомбардують сенсорні відчуття (шум, світло, запахи тощо), які складно обробляються аутичним мозком;

- вони часто розчаровуються через власні труднощі, їм складно приступити до завдання та виконати його;

- вони засмучуються раптовій зміні планам і не розуміють чому вони почуваються несхожими на інших;

- часто вони відчувають осуд та соціальне відторгнення в суспільстві.

▪️Збільшення співчуття, розуміння та повага до учнів-аутистів збільшує й вашу педагогічну мотивацію, енергію та прагнення допомагати їм. І це власне те, що їм найбільше потрібно: ваша допомога та підтримка.

4. ПСИХОЛОГІЧНА та СПЕЦІАЛЬНА ДОПОМОГА

▪️Отримайте й підтримку для себе – психологічну та від фахівців спеціальної освіти (або наприклад ІРЦ) , які мають досвід та знання по роботі з учнями з аутизмом та з іншими комплексними ментальними порушеннями.

▪️Ідеальною моделлю навчання звісно є наявність відділу спеціальної освіти, але ця опція не доступна в звичайній школі. В цьому випадку зверніться до керівництва навчального закладу щодо організації співпраці та консультацій з відповідними фахівцями.

5. ПІДВИЩУЙТЕ СВОЮ КВАЛІФІКАЦІЮ

▪️Відвідуйте семінари / вебінари / курси підвищення кваліфікації з аутизму;

▪️Читайте відповідні книги та посібники, дивіться відео.

▪️Приєднайтеся до групи підтримки батьків дітей з аутизмом та дорослих аутистів, інших корисних спільнот.

▪️Вам має це стати дійсно цікаво❗️Пристрасть до розуміння природи аутизму та допомоги людям з аутизмом може стати особливим інтересом на все останнє життя (як у автора цього тексту та * перекладача)!

6. РОЗУМНЕ ПРИСТОСУВАННЯ в КЛАСІ

▪️Як тільки ви отримаєте сенсорний профіль свого учня з аутизмом, внесіть необхідні пристосування у класі, щоб приміщення було максимально сприятливим та адаптованим для аутиста наскільки це можливо.

▪️Зробіть сенсорні іграшки також доступними й для інших учнів. Так, вони можуть також бути корисним і для нейротипових дітей!

7. РЕСУРСНА КІМНАТА

▪️ Виділіть безпечне, затишне місце в окремій кімнаті, будівлі або частині класу для відпочинку та відновлення вашого учня з аутизмом (ресурсна кімната).

▪️Переконайтеся, що всі учні зможуть використовувати ресурсну кімнату, коли їм потрібно взяти тайм-аут, заспокоїтися та почуватися більш зосередженими.

▪️Важливо, щоб всі розуміли, що цей простір – це місце відновлення, а не покарання.

▪️Встановіть правила відвідування ресурсного простору (наприклад, присутність асистента та однієї дитини, відвідування не більше 2-3 раз а день тощо).

8. КОМАНДНИЙ ПІДХІД

▪️Регулярно консультуйтеся з батьками (опікунами, бабусями і дідусями) учня з РАС.

▪️Організовуйте зустрічі на початку кожного семестру, щоб обговорити, як пройшли канікули, як пройшов минулий семестр, що вдалося, а що ні, який треба створити план на наступний період.

▪️Проведіть підсумкову зустріч в кінці семестру, щоб розглянути, що спрацювало, а що ні, які виникли перешкоди на шляху до успіху під час навчання та як усунути ці бар’єри.

9. БУДЬТЕ ГНУЧКИМИ

▪️Постарайтеся адаптуватися та стати гнучкими.

▪️Дітям з аутизмом потрібна гнучкість, креативні рішення та реактивне вирішення проблем для їх власних унікальних ситуацій і потреб.

10. ДОТРИМУЙТЕСЬ ІНКЛЮЗИВНОСТІ

▪️Створіть справжній інклюзивний клас, де нейрорізноманітність визнається та вітається, повага та помилки очікуються, правила створюються разом і кожен відповідає за їх дотримання, а цінності класу є прозорими та обговорюються між всіма учасниками.

▪️Створіть середовище, де учні почуваються в безпеці, не бояться бути самими собою та розуміють значення своїх дії та потенційні наслідки своєї поведінки.

▪️Налагодьте наставницькі стосунки між учнями, виходячи з їх індивідуальних сильних сторін та існуючих труднощів.

ВИСНОВОК:

▪️Навчання учнів з аутизмом спочатку може здатися складним процесом.

❗️Але оволодіння знаннями про аутизм загалом і конкретно про вашого учня, шанобливе ставлення до нього, сприйняття його таким, яким він є, врешті решт прокладе шлях успіху для людини з розладом аутистичного спектра та дозволить реалізувати себе як педагога учня з особливими потребами.

Переклала, адаптувала та склала пост та презентацію Надія Есманова (Сторінка про аутизм/ інклюзію/ психологію).

Категорія: для учасників педагогічного процесу | Переглядів: 48 | Додав: irc-slavutich | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar