1:02 PM Інклюзивне навчання: функції педагогів, вихователів та їх асистентів |
Для дітей з особливими освітніми потребами хочуть «виділити» так звану «команду супроводу». Хто до неї входитиме та які функції виконуватимуть педагоги, вихователі та асистенти? Проект МОН для громадського обговорення Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проект наказу МОН України «Про затвердження Положення про команду психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої та дошкільної освіти». Пропозиції та зауваження до проекту акта просимо надсилати до 07 березня 2018 року на електронну адресу: koretska@mon.gov.ua Що таке «команда супроводу»? Команда супроводу дітей з ООП: – створюється наказом керівника закладу освіти, в якому здобувають освіту діти з ООП; – підпорядковується керівнику закладу освіти; – співпрацює з інклюзивно-ресурсним центром, що здійснює методичне забезпечення її діяльності в межах адміністративно-територіальної одиниці. Хто входить до команди супроводу? – постійні учасники: заступник директора з навчально-виховної роботи/вихователь-методист, вчитель початкових класів (класний керівник) або вихователь, вчителі, асистент вчителя/асистент вихователя, практичний психолог, соціальний педагог та батьки дитини з ООП, тощо; – залучені фахівці (у тому числі фахівці інклюзивно-ресурсного центру (далі – ІРЦ)): вчитель-дефектолог (в залежності від виду порушення розвитку дитини з ООП), медичний працівник закладу освіти, сімейний лікар, асистент дитини, спеціалісти служби соціального захисту населення, спеціалісти служб у справах дітей тощо. Функції, які має виконувати вчитель початкових класів/класний керівник/вихователь: – забезпечення освітнього (виховного) процесу дитини з ООП; – виконання ролі координатора в процесі розробки ІПР та у визначенні кінцевих цілей навчання; – інформування учасників Команди супроводу про особливості навчально-пізнавальної діяльності дитини, її сильні сторони та потреби, про результати виконання дитиною навчальної програми; – надання рекомендацій педагогічним працівникам щодо технологій, що показали ефективність в освітньому процесі; – контроль за наданням психолого-педагогічних послуг дитині з ООП згідно з ІПР; – підготовка індивідуального навчального плану та/(або)індивідуальної навчальної програми; – визначення спільно з іншими педагогічними працівниками рівня досягнення кінцевих цілей навчання, передбачених ІПР, на початку кожного півріччя; – створення належної моральної атмосфери взаємин у класі (вчитель/вихователь-дитина, дитина-дитина тощо); – консультування батьків (законних представників) про стан засвоєння освітньої програми дитиною з ООП. Функції, які має виконувати асистент вчителя/вихователь: – допомога в організації освітнього (виховного) процесу дитини з ООП; – участь у розробці ІПР; – участь у підготовці індивідуального навчального плану та/(або) індивідуальної навчальної програми; – адаптація навчальних матеріалів з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дитини з особливими освітніми потребами; – спостереження за дитиною з метою вивчення її індивідуальних особливостей, схильностей, інтересів та потреб; – здійснення психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП; – оцінка спільно з учителем/вихователем рівня досягнення кінцевих цілей навчання, передбачених ІПР; – підготовка інформації для учасників засідання ППК за результатами спостереження за дитиною щодо її індивідуальних особливостей, інтересів та потреб; – консультативна допомога батькам (законним представникам), педагогічним працівникам. |
|
Всього коментарів: 0 | |