10:50 AM 10 стратегій для педагогів по навчанню дитини з аутизмом в інклюзивному класі |
«Багато вчителів відчувають труднощі під час навчання учнів з розладами аутистичного спектра (РАС) в загальному класі. Вони скаржаться на те, що можуть відчувати: підвищений стрес, страх та невпевненість, пов’язані з кожним навчальним днем; відчуття відсутності розуміння чи підтримки в шкільній системі щодо питань аутизму; виснаження, що призводить до вигорання. Деякі дослідження свідчать про те, щоб по-справжньому пізнати учня з аутизмом, потрібно щонайменше шість місяців Для того, щоб навчання учня з РАС було успішним та продуктивним слід поєднати наступні стратегії: знання про аутизм та розуміння того, яким чином аутизм проявляється у вашого учня; щира зацікавленість, відкритість (open-mindedness) та повага з вашого боку до дитини з особливими потребами. Отже, вам пропонуються для ознайомлення 10 ВАЖЛИВІШИХ СТРАТЕГІЙ по навчанню дитини з аутизмом в інклюзивному класі. 1. ЗНАННЯ Поповніть або оновіть свої знання про аутизм. Розуміння аутизму допоможе вам зрозуміти та підтримати свого учня з РАС. Наприклад, часто причиною певної поведінки є соціальна невпевненість або сенсорне перевантаження, або й те, й інше одночасно. При цьому, зменшення або усунення конкретних факторів є одним із способів допомоги вашому особливому учню і ви маєте оволодіти цією інформацією. 2. ПРОФІЛЬ УЧНЯ з АУТИЗМОМ Отримайте інформацію про свого учня з аутизмом. Запам’ятайте: «Якщо ви зустріли одного аутиста, ви зустріли одного аутиста». Слід відмітити, що спільнота аутистів є дуже неоднорідною групою, тому так важливо зрозуміти унікальний профіль саме вашого учня з РАС Попросіть батьків і попередніх вчителів дати вам характеристику учня, в якій має бути відображена наступна інформація: • сильні сторони особистості • здібності • інтереси • мотивація • довгострокові мрії / цілі • навчальний профіль • 3-5 видів труднощів, з якими може зіткнутися учень під час навчання, включаючи сенсорні труднощі • рішення та стратегії, які йому допомагали в минулому. 3. ПОВАГА та РОЗУМІННЯ Намагайтесь відчути симпатію та повагу до вашого учня з РАС. Зрозумійте, що це достатньо важко бути аутистом в світі, повному людей, які такими не є Уявіть, що: - аутистам щоденно набагато важче зрозуміти, як думають і як ставляться до них інші люди; - їм не вдається легко знайти друзів або підтримку; - їх бомбардують сенсорні відчуття (шум, світло, запахи тощо), які складно обробляються аутичним мозком; - вони часто розчаровуються через власні труднощі, їм складно приступити до завдання та виконати його; - вони засмучуються раптовій зміні планам і не розуміють чому вони почуваються несхожими на інших; - часто вони відчувають осуд та соціальне відторгнення в суспільстві. Збільшення співчуття, розуміння та повага до учнів-аутистів збільшує й вашу педагогічну мотивацію, енергію та прагнення допомагати їм. І це власне те, що їм найбільше потрібно: ваша допомога та підтримка. 4. ПСИХОЛОГІЧНА та СПЕЦІАЛЬНА ДОПОМОГА Отримайте й підтримку для себе – психологічну та від фахівців спеціальної освіти (або наприклад ІРЦ) , які мають досвід та знання по роботі з учнями з аутизмом та з іншими комплексними ментальними порушеннями. Ідеальною моделлю навчання звісно є наявність відділу спеціальної освіти, але ця опція не доступна в звичайній школі. В цьому випадку зверніться до керівництва навчального закладу щодо організації співпраці та консультацій з відповідними фахівцями. 5. ПІДВИЩУЙТЕ СВОЮ КВАЛІФІКАЦІЮ Відвідуйте семінари / вебінари / курси підвищення кваліфікації з аутизму; Читайте відповідні книги та посібники, дивіться відео. Приєднайтеся до групи підтримки батьків дітей з аутизмом та дорослих аутистів, інших корисних спільнот. Вам має це стати дійсно цікавоПристрасть до розуміння природи аутизму та допомоги людям з аутизмом може стати особливим інтересом на все останнє життя (як у автора цього тексту та * перекладача)! 6. РОЗУМНЕ ПРИСТОСУВАННЯ в КЛАСІ Як тільки ви отримаєте сенсорний профіль свого учня з аутизмом, внесіть необхідні пристосування у класі, щоб приміщення було максимально сприятливим та адаптованим для аутиста наскільки це можливо. Зробіть сенсорні іграшки також доступними й для інших учнів. Так, вони можуть також бути корисним і для нейротипових дітей! 7. РЕСУРСНА КІМНАТА Виділіть безпечне, затишне місце в окремій кімнаті, будівлі або частині класу для відпочинку та відновлення вашого учня з аутизмом (ресурсна кімната). Переконайтеся, що всі учні зможуть використовувати ресурсну кімнату, коли їм потрібно взяти тайм-аут, заспокоїтися та почуватися більш зосередженими. Важливо, щоб всі розуміли, що цей простір – це місце відновлення, а не покарання. Встановіть правила відвідування ресурсного простору (наприклад, присутність асистента та однієї дитини, відвідування не більше 2-3 раз а день тощо). 8. КОМАНДНИЙ ПІДХІД Регулярно консультуйтеся з батьками (опікунами, бабусями і дідусями) учня з РАС. Організовуйте зустрічі на початку кожного семестру, щоб обговорити, як пройшли канікули, як пройшов минулий семестр, що вдалося, а що ні, який треба створити план на наступний період. Проведіть підсумкову зустріч в кінці семестру, щоб розглянути, що спрацювало, а що ні, які виникли перешкоди на шляху до успіху під час навчання та як усунути ці бар’єри. 9. БУДЬТЕ ГНУЧКИМИ Постарайтеся адаптуватися та стати гнучкими. Дітям з аутизмом потрібна гнучкість, креативні рішення та реактивне вирішення проблем для їх власних унікальних ситуацій і потреб. 10. ДОТРИМУЙТЕСЬ ІНКЛЮЗИВНОСТІ Створіть справжній інклюзивний клас, де нейрорізноманітність визнається та вітається, повага та помилки очікуються, правила створюються разом і кожен відповідає за їх дотримання, а цінності класу є прозорими та обговорюються між всіма учасниками. Створіть середовище, де учні почуваються в безпеці, не бояться бути самими собою та розуміють значення своїх дії та потенційні наслідки своєї поведінки. Налагодьте наставницькі стосунки між учнями, виходячи з їх індивідуальних сильних сторін та існуючих труднощів. ВИСНОВОК: Навчання учнів з аутизмом спочатку може здатися складним процесом. Але оволодіння знаннями про аутизм загалом і конкретно про вашого учня, шанобливе ставлення до нього, сприйняття його таким, яким він є, врешті решт прокладе шлях успіху для людини з розладом аутистичного спектра та дозволить реалізувати себе як педагога учня з особливими потребами. Переклала, адаптувала та склала пост та презентацію Надія Есманова (Сторінка про аутизм/ інклюзію/ психологію). |
|
Всього коментарів: 0 | |