6:36 PM
Працюємо з програмою «Нумікон»

                  

Numicon (Нумікон) - це програма для формування математичних навичок у дітей, де використовується мультисенсорний підхід та застосовуються спеціальні набори наочно-практичного матеріалу. Дана програма була розроблена в Англії в 1996 – 1998 рр.. Вона зорієнтована на дітей, яким важко засвоювати математику.

Використання програми Нумікон дає можливість задіяти сильні сторони дітей та їх здатність навчатися практично, навчатися спостерігаючи, запам’ятовувати, а потім впізнавати стандартизовані зразки чи шаблони.

Програма призначена для дітей, які мають труднощі в засвоєнні математики, також для дітей із затримкою психічного розвитку, з порушеннями інтелекту, загальним недорозвитком мовлення, дитячим церебральним паралічем та іншими порушеннями.

Набір призначений для вивчення елементарних математичних понять та уявлень: колір, форма, розмір, рахунок, розвитку дрібної моторики рук, точності рухів, спостережливості, уваги.

Зазвичай з даною програмою працює вчитель-дефектолог, проте і на логопедичних заняттях ми знайшли використання цьому чудовому, яскравому практичному матеріалу.

А саме:

  1. формуємо елементарні навички звукового аналізу (у дітей із загальним недорозвитком мовлення старшого дошкільного віку та у школярів з дисграфією):
  • скільки букв у слові – покажи відповідну пластину
  • придумай слово із певною кількістю букв (відповідно до пластини)
  • скільки складів у слові – покажи відповідну пластину
  • придумай слово із певною кількістю складів (відповідно до пластини)
  • складаємо звукову схему (червоні, сині та зелені бочечки)
  • визначаємо твердий та м’який звук (сині та зелені бочечки)
  • голосний чи приголосний звук (червоні та сині бочечки)
  • визначаємо скільки слів у реченні та придумуємо речення до відповідної пластини.
  1. автоматизуємо звуки в словах, чистомовках, реченнях, тощо та будуємо парканчики, геометричні фігури, контури різних предметів, сюжетні картини (за кожну правильну відповідь дитина отримує бочечку) або нанизуємо бочечки, як намисто.
  2. вправляємося в узгодженні іменників з числівниками (дитина утворює словосполучення з опорою на наочність та самостійно), в утворенні збірних числівників (двоє дівчат, п’ятеро поросят).

          

Використання «Нумікону» дає можливість формувати не тільки математичні уявлення,а й конструктивну діяльність, графічні навички, творчі здібності, стимулювати мовленнєву активність у дітей з особливими освітніми потребами. Перелічувати можливості його використання можна дуже довго. Це залежить від особливостей психофізичного розвитку кожної дитини та творчості корекційних педагогів.

Ось такий класний мультисенсорний посібник є в нашому інклюзивно-ресурсному центрі, який не залишає байдужою жодну дитину.

Категорія: Вчитель-логопед | Переглядів: 1132 | Додав: irc-slavutich | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
avatar