11:49 AM
Дефектолог - це хто? У чому полягає робота педагога-дефектолога? Навіщо дитині заняття з дефектологом?

Існує професія, яка об'єднує медицину, педагогіку та психологію. Це дефектологія. Фахівець у галузі дефектології повинен стати кращим другом і порадником для особливих діток та їх батьків. Сучасний фахівець не тільки безпосередньо працює з дітьми, а й вивчає особливості та закономірності тих чи інших відхилень.
Дефектолог – фахівець, який працює з дітьми з обмеженими можливостями здоров’я.
Фахівців прийнято розділяти на дві категорії: тих, хто навчає і виховує дітей з обмеженими можливостями здоров’я та тих, хто працює в галузі корекційної педагогіки.
Фахівців у галузі дефектології є кілька:
 Учитель-дефектолог (тифлопедагог) – фахівець, який працює з дітьми, що мають проблеми із зором (тотально сліпі, слабозорі, з порушеннями (вадами) зору).
 Учитель – дефектолог (сурдопедагог) – фахівець, який працює з дітьми, що мають проблеми зі слухом (тотально глухі, слабочуючі та з вадами слуху).
 Учитель – дефектолог (корекційний педагог) – фахівець, який працює з дітьми з інтелектуальними порушеннями (розумовими вадами).
 Учитель-дефектолог (логопед) – фахівець, який працює з усіма видами мовленнєвих порушень.
 Учитель дефектолог (ортопедагог) фахівець, який працює з усіма видами порушень постави та дітьми з вадами опорно-рухового апарату, хворими на дитячий церебральний параліч.
Дефектолог виконує наступні функції:
 проводить глибоке і всебічне обстеження особливостей розвитку кожної дитини, веде роботу, спрямовану на компенсацію і корекцію недоліків розвитку дітей;
 розвиває основні психічні процеси у дітей (сприйняття, увага, пам’ять, мислення);
 розвиває навички спілкування і мовну діяльність дітей;
 веде консультування батьків, під час якого вони вчаться необхідних прийомів навчання і виховання своєї дитини;
 найголовніше завдання дефектолога – це допомогти дитині з особливими потребами (обмеженими можливостями) соціалізуватися, навчитися жити зі своєю особливістю, зрозуміти і прийняти себе.

Вчитель– дефектолог (корекційний педагог) планує і здійснює навчальну, виховну, корекційну, компенсаційну, реабілітаційну роботу з дітьми, які мають порушення у розумовому розвитку; забезпечує умови для засвоєння ними відповідних навчальних та компенсаційно-корекційних програм з урахуванням порушень, вікових індивідуальних особливостей дітей, сприяє їх соціальній реабілітації та адаптації, профорієнтації. Корекційний педагог вивчає і фіксує динаміку розвитку дітей, виробляє оптимальну педагогічну стратегію, проектує шляхи навчання, виховання, реабілітації та соціальної адаптації кожної дитини, обирає ефективні форми, методи, засоби навчально-виховного, корекційно-реабілітаційного процесу.
Основні завдання роботи вчителя-дефектолога:
 виправлення чи послаблення порушень психофізичного розвитку дитини;
 профілактика ускладнень структури розладу;
 створення умов для розвитку дитини з порушеннями інтелекту;
 цілісне формування особистості дитини;
 навчання батьків прийомів організації ігрової та навчальної діяльності дитини, окремих корекційних прийомів та методів.
Основні напрями корекційної роботи вчителя-дефектолога:
 встановлення емоційного контакту;
 сенсорний розвиток;
 формування уявлень про оточуючий світ;
 розвиток мовлення, комунікативних навичок;
 формування навичок орієнтування у просторі;
 формування елементарних математичних уявлень (логіко-математичний розвиток – для дітей шкільного віку) ;
 корекція пізнавальної діяльності.

Батькам потрібно пам'ятати, що більшу частину часу дитина проводить не в дитячому садку, школі, а в родині. Тому лише заняття дефектолога з дитиною не дадуть такого результату, який можна отримати при тривалій і цілеспрямованій роботі спеціалістів разом з батьками.

Категорія: Вчитель-дефектолог | Переглядів: 13993 | Додав: irc-slavutich | Рейтинг: 2.4/5
Всього коментарів: 0
avatar